Aranżacje biura czego unikać

4 największe wtopy w aranżacji własnego biura

Niemal każdy, kto organizował przestrzeń do pracy wie, że aranżacja biura nie należy wcale, wbrew pozorom, do zadań prostych. Musimy zdawać sobie sprawę, że biuro jest miejscem, w którym nie tylko pracujemy, ale także spędzajmy bardzo dużą część swojego czasu, a przy tym także przyjmujemy gości i klientów. Podpowiadamy, jakich błędów unikać przygotowując przestrzeń biurową.

Wpadka nr 1: brak minimalizmu

Jednym z najczęściej popełnianych błędów, szczególnie w niewielkich firmach, jest przesyt dekoracji. Trend umieszczania w przestrzeni biurowej jak największej ilości ozdób ma swoje źródło jeszcze w latach dziewięćdziesiątych, kiedy to ozdoby z rodzaju fototapet czy kolorowych obrazków wieszanych na ścianach, kojarzyły się jednoznacznie z wysokim statusem społecznym. Na szczęście te czasy mamy już za sobą i w aranżacjach warto hołdować zasadzie: mniej znaczy więcej.

W nowoczesnych biurach warto postawić na konsekwencję oraz przejrzystość przestrzeni. Współcześnie nadmiar dekoracji może przytłaczać i sprawiać, że nasze biuro będzie nie tylko niewygodne w codziennym użytkowaniu, ale także może sprawiać wrażenie miejsca mało profesjonalnego i zwyczajnie niedzisiejszego. Zbyt duża ilość ozdób i dodatków sprawia, że pomieszczenie może sprawiać wrażenie przytłoczonego, niedbałego, a nawet nieuporządkowanego. Właśnie dlatego warto zadbać o minimalizm – przejrzyste przestrzenie i eleganckie materiały, takie jak szkło.

Wpadka nr 2: nieodpowiednia kolorystyka

W gruncie rzeczy niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że ogromną rolę w aranżacji przestrzeni biurowej ogrywa kolorystyka. Przed rozpoczęciem urządzania biura warto wziąć pod uwagę fakt, że docelowo będzie to miejsce, z którego korzysta na co dzień wiele osób. Właśnie dlatego warto zadbać o to, aby przestrzeń nie była wypełniona krzykliwymi kolorami ani bardzo konkretnym krzykliwym stylem.

Bardzo istotną kwestią jest konsekwencja i spójność. Nasze biuro jest wizytówką firmy, dlatego jego kolorystyka powinna oddawać charakter prowadzonej przez nas działalności. Na nieco bardziej żywą i dynamiczną kolorystykę można pozwolić sobie w przypadku branż kreatywnych. Jeżeli jednak zamierzamy otworzyć kancelarię prawniczą lub biuro rachunkowe, krzykliwe kolory mogą nie robić dobrego wrażenia na klientach.

Neutralne barwy, po które warto sięgnąć to:

  • biel
  • szarość
  • odcienie beżu
  • odcienie brązu

Wpadka nr 3: oszczędzanie na jakości

Podstawą dobrego funkcjonowania biura, w którym pracownicy i klienci czują się dobrze, jest profesjonalne wyposażenie. Tyczy się to nie tylko sprzętów, ale także elementów dekoracyjnych. Wybierajmy materiały najwyższej jakości, których wygląd jest spójny z ogólną koncepcją i stylem biura. Dobrym rozwiązaniem jest postawienie na szklane elementy, a także meble z dobrej jakości materiałów. Biurka i krzesła w biurze są wysoko eksploatowane, dlatego jeżeli zdecydujemy się na tanie odpowiedniki możemy być niemal pewni, że szybko się zużyją. To z kolei bardzo szybko wygeneruje dodatkowe koszty.

Jak nie aranżować biura
Źródło: Pixabay.com

Wpadka nr 4: inwestycja w nieodpowiednie materiały

Wiemy już, że biuro jest przestrzenią szczególną, która wymaga dobrych i konsekwentnych rozwiązań aranżacyjnych. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest inwestycja w wątpliwej jakości materiały, które są nie tylko nietrwałe, ale także mogą zagracać przestrzeń i sprawiać, że stanie się ona toporna i niewygodna.

Specjaliści zwracają uwagę na to, że należy sięgać po proste i uniwersalne dodatki. Doskonałym przykładem jest szkło, z którego można wykonać wiele różnych elementów aranżacyjnych, a które sprzyja unikaniu różnego rodzaju wpadek w urządzaniu przestrzeni.

Biuro powinno być miejscem, w którym zarówno pracownicy, jak i klienci powinni czuć się dobrze. Aby tak się stało, warto unikać kilku podstawowych błędów aranżacyjnych, które mogą całkowicie zepsuć efekt.

Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistami z hurtowni szkła

 

Artykuł napisała:
Magdalena Polena– copywriterka, dziennikarka, freelancerka.
Na co dzień kolekcjonuje niepotrzebne fakty i wychowuje dwa koty.

Źródło:

  • Diane Stegmeier, Innovations in Office Design.

1 komentarz

  • Moja koleżanka to dała popis aranżując swoje biuro xD serio! Szok na kółkach. Wchodząc do jej biura czułam się jak na kramach. Tyle ozdób, piątki z podróży, obrazy. Totalny misz masz. Radze wszystkim, którzy w najbliższym czasie będą dekorować swoje miejsca pracy, aby postawili na prostotę. To ona jest najlepiej odbierana i gwarantuję, że i klienci i kontrahenci patrzeć będą na nas znacznie inaczej.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close