Firma korzysta z outsourcingu IT

Co zyska Twoja firma na outsourcingu IT?

Usługi outsourcingowe niosą za sobą mnóstwo korzyści. Dlaczego warto zdecydować się na skorzystanie z outsourcingu IT?

Technologia informatyczna pomaga wielu firmom w efektywnym funkcjonowaniu każdego dnia. Właśnie dlatego w ich przypadku kluczowe znaczenie ma sprawne działanie obszaru IT. Bez niego nie byłoby możliwe korzystanie z systemów informatycznych, przyjmowanie zamówień czy realizowanie obowiązków firmowych. Jednym ze sposobów, by zadbać ten obszar, jest outsourcing IT.

Outsourcing IT – na czym polega?

Usługa określana jako outsourcing IT polega na świadczeniu obsługi informatycznej przez specjalistów z zewnętrznej firmy. Oznacza to, że klient decydujący się na usługi outsourcingowe, może otrzymać wsparcie ekspertów w swojej dziedzinie, lecz nie musi ich zatrudniać.

Outsourcing w informatyce polega na prowadzeniu szeregu działań, dzięki którym firma może efektywnie prowadzić swoje działania w zakresie IT.

Wsparcie polega wtedy zarówno na świadczeniu usług związanych z przygotowaniem obszaru IT w firmie, jak i z jego utrzymaniem. Również eksperci są do dyspozycji w przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów, na przykład związanych z atakami hakerskimi albo usterkami oprogramowania i sprzętu.

Usługi świadczone są wtedy zdalnie, na przykład przez internet lub telefon, ale również z dojazdem ekspertów na miejsce, gdy pojawia się taka potrzeba.

Wiele firm oferuje również outsourcing IT 24/7, który dostępny jest przez całą dobę i wszystkie dni w tygodniu. Dzięki temu umożliwia on korzystanie z pomocy w najmniej oczekiwanych momentach, także wtedy, gdy inne firmy już nie działają.

Outsourcing informatyczny – zakres usług

W ramach obsługi jak outsourcing IT klienci mogą korzystać z różnych rozwiązań pozwalających na sprawne działanie całego obszaru IT firmy, czyli sieci, sprzętu oraz oprogramowania.

Wśród usług, które obejmuje outsourcing IT, znajdują się między innymi:

  • tworzenie sieci informatycznych w firmie,
  • usługi administracji sieciami informatycznymi,
  • zarządzanie posiadanymi zasobami IT,
  • wdrażanie systemów informatycznych,
  • naprawianie usterek oprogramowania,
  • serwis sprzętu informatycznego,
  • tworzenie polityk bezpieczeństwa w firmie,
  • przeprowadzanie back-upów danych – ich kopii zapasowych,
  • doradztwo związane z obszarem IT.

Zakres usług jest zatem bardzo szeroki i powyższa lista nie wyczerpuje jeszcze wszystkich rodzajów czynności, jakie może obejmować outsourcing IT. Wiele firm oferuje usługi znajdujące się w pakietach, które można dobrać do własnych potrzeb, ale również można zdecydować się na zamówienie dodatkowych usług odpowiadających indywidualnym potrzebom firmy.

Jakie korzyści daje outsourcing IT?

Skorzystanie z usługi jak outsourcing IT może pomóc firmie w efektywnym działaniu każdego dnia, a także zabezpieczyć ją przed sytuacjami, w których może dojść na skutek awarii, ataków lub innych problemów związanych z funkcjonowaniem jej obszaru IT.

Wśród najważniejszych korzyści, z którymi związany jest outsourcing IT, znajdują się między innymi:

  • zredukowanie ryzyka związanego z nieprawidłowym działaniem obszaru IT w firmie,
  • zwiększenie poziomu bezpieczeństwa funkcjonowania firmy pod kątem IT,
  • szybka i sprawna pomoc świadczona przez ekspertów,
  • zmniejszenie kosztów związanych z prowadzeniem czynności IT,
  • wsparcie dla efektywnego funkcjonowania firmy i jej rozwoju.

Te zalety powodują, że nawet niewielka firma, która zdecyduje się na outsourcing IT, może prowadzić swoją działalność efektywniej niż dotychczas, a w razie potrzeby wystarczy tylko kontakt z firmą outsourcingową, aby natychmiast uzyskać potrzebne wsparcie.

Ile kosztuje outsourcing IT?

Usługi jak outsourcing IT wyceniane są na podstawie zakresu obsługi oraz czasu poświęconego na obsługę.

Wiele firm oferuje wsparcie w formie gotowych pakietów, które można kupić w ustalonej z góry cenie. Pakiety opłacane są wtedy w ramach miesięcznego czy rocznego abonamentu, który daje dostęp do usług outsourcingowych.

Najczęściej ceny miesięcznej obsługi IT w małej albo średniej firmie są wydatkiem rozpoczynającym się od około 1500-2000 złotych.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close