Mężczyzna korzysta z reklamy Google w firmie

Google Ads – co to jest? Jak działa? Dlaczego warto?

Marketing nie może się obejść bez reklam. W dobie internetu większość reklam pojawia się w sieci — na stronach www, w mediach społecznościowych, na poczcie. Google Ads to rodzaj płatnej reklamy (PPC) oferowanej przez firmę Google. Każdy z nas, przeglądając strony internetowe, ma z nią kontakt. Reklama Google pojawia się w różnych miejscach strony internetowej. Oferty reklamowe są przeważnie zbliżone tematycznie do naszego wyszukiwania. Ma to na celu zachęcenie nas do kliknięcia w taką reklamę. Google Ads odgrywa fundamentalną rolę w generowaniu ruchu do strony www. Dowiedz się więcej, na temat co reklama Google może przynieść Twojej firmie i dlaczego warto ją mieć.

Jak działają Reklamy Google Ads?

Reklama Google to reklama wyświetlana w wynikach wyszukiwania Google, reklama, którą można zobaczyć podczas oglądania filmów na YouTube, sprawdzania poczty w Gmailu oraz w sieci innych witryn partnerskich. Aby Twoje reklamy Google odniosły sukces i nie kosztowały Cię drogo, musisz zdefiniować cztery podstawowe rzeczy.

Cel, który chcesz osiągnąć

Aby uzyskać najlepsze wyniki z reklam Google Ads, należy ustalić cel, który chcesz osiągnąć.  Niektóre z podstawowych celów to:

  • Zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • Zachęcenie użytkownika do obejrzenia filmu, pobranie aplikacji itp.,
  • Rejestracja na newsletter,
  • Zakup produktów w Twoim sklepie,
  • Skorzystanie z Twoich usług.

Określ odbiorców, do których kierujesz reklamy

Siła reklam Google tkwi w ukierunkowanym wyświetlaniu do odbiorców, dla których przeznaczony jest Twój produkt/usługa. Możemy kierować reklamy do odbiorców według miejsca, w którym mieszkają, wieku, płci. Możemy kierować reklamy tylko do osób, z którymi masz kontakt lub nawet do konkretnej osoby. Możemy wybrać publiczność, która ma pewne wspólne zainteresowania. Reklama związana z wędkarstwem może być wyświetlana tylko wędkarzom, sprzętowi myśliwskiemu, myśliwym itd. Jest to bardzo sprecyzowany marketing, który trafia do osób, które potencjalnie mogą być zaciekawione Twoim produktem, czy usługą. 

Wydatki na reklamę i budżet

Dobry marketing może kosztować naprawdę sporo. W Reklamach Google Ads sam określasz, ile pieniędzy chcesz zainwestować w kampanię reklamową i za te pieniądze wykupujesz swoją reklamę. Jeśli chcesz, możesz zainwestować 1000 zł w reklamę tygodniowo. Możesz wstrzymać kampanię, kiedy tylko chcesz. Inwestujesz tyle ile chcesz, lub możesz przeznaczyć pieniędzy na reklamę w danym czasie. Jest to bardzo dobre, ponieważ wiesz jaki możesz budżet na reklamę przeznaczyć miesięcznie i masz pewność, że zmieścisz się w tej kwocie.

Cenę reklam Google określa zasada aukcji. Kto zapłaci więcej, jego reklama będzie wyświetlana w bardziej widocznym miejscu.

Format reklamy

Udana reklama powinna opowiadać historię, która przyciągnie odbiorców. Używaj zdjęć, filmów i tekstów, aby przyciągnąć odbiorców. Odpowiednie zdjęcie to świetny nośnik przekazu reklamowego w marketingu cyfrowym. Tekst może być świetnym wezwaniem do działania.

Zalety Google Ads

Reklama Google Ads ma wiele zalet. Oto najważniejsze z nich.

Google Ads daje szybkie wyniki — jest to świetne rozwiązanie jeśli zależy ci na wygenerowaniu ruchu do Twojej strony. Na wyniki pozycjonowania SEO możesz czekać wiele miesięcy, a Google Ads da ci je od razu.

W Google Ads mamy dość sporą przestrzeń reklamową — reklamy są dość spore, a my możemy zamieścić tam istotne informacje. Istnieje możliwość dodania linków, co jest bardzo lubianą opcją.

Masz pełną kontrolę nad przebiegiem kampanii — reklamy Google Ads możesz włączać i wyłączać kiedy chcesz. Daje to szansę na testowanie reklamy. Jeśli coś nie idzie po Twojej myśli, w każdej chwili możesz zatrzymać reklamę i zmienić jej parametry, 

Google Ads — wady

W parze z plusami często idą jakieś minusy. Oto najczęściej zgłaszane wady Google Ads.

  • płacisz za każde kliknięcie reklamy, nawet przypadkowe,
  • im wyższa konkurencja na dane słowo kluczowe, reklama jest droższa,
  • brak budżetu zatrzymuje reklamę, dlatego jest ona tu i teraz,
  • ograniczona ilość znaków na reklamę.

    Artykuł powstał we współpracy z: Gogini.pl

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close