Osoby w biurze komunikują się wizualnie z innym pracownikiem

Komunikacja wizualna z pracownikami i klientami – trend na miarę XXI wieku

Zastosowanie obrazu w codziennej komunikacji stale wzrasta. Skąd wynika ta popularność i co oznacza ona dla biznesu? DOOH jako najatrakcyjniejsza forma komunikacji to znakomity sposób na budowanie wizerunku oraz skuteczne interakcje.

Komunikacja wizualna z pracownikami i klientami

Nie jest tajemnicą, że w ostatnich latach wykorzystanie potencjału związanego z komunikacją wizualną stało się bardzo ważnym elementem strategii marek w niemal każdej branży. Pozwala to na wyraźne wyróżnienie ich na tle konkurencji, zaprezentowanie swoich atutów i pokazanie, że firma jest mocno związana z nowoczesnymi i kosztownymi technologiami. W ten sposób w ostatecznym rozrachunku prowadzi to do uzyskania przewagi nad konkurencją czy przychylniejszych spojrzeń ze strony klientów, ale też własnych współpracowników.

Przykładów nie trzeba szukać daleko. Każdy z nas choć kilka razy, oglądając reklamę na ulicy na jednym z ekranów LED, pomyślał, że ten produkt jest dla niego, że ta marka doskonale Cię wyraża. Nie jest to dziełem przypadku – odpowiednio skonstruowany komunikat wizualny może mieć na celu wzbudzenie właśnie takich odczuć.

Niesamowita potęga obrazu

W ostatnich latach doszło do kolosalnych zmian w ramach przekazywana komunikatów czy wiadomości. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że ponownie stajemy się cywilizacją obrazu. Dawniej na ścianach jaskiń nasi przodkowie pozostawiali po sobie znaki, dziś często wysyłamy sobie inne znaki obrazkowe, np. w postaci memów czy filmików. Często wynika to z tego, iż w dobie tak powszechnego i szybkiego internetu niektóre myśli o wiele łatwiej zaprezentować w taki sposób niż za pomocą słów. Niejako potwierdzają to też liczby – już w ciągu kilku milisekund nasz mózg rozpoznaje kolory i kształty, które odpowiadają za pierwsze emocje.

Komunikacja z klientami i pracownikami

Nie ulega wątpliwości, że komunikacja wizualna może w znaczący sposób wpływać na relacje z klientami i współpracownikami, a także w istotny sposób kształtować niektóre zachowanie. W tym miejscu warto wyraźnie podkreślić, że to, jak dana firma kreuje swój wizualny przekaz, istotnie oddziałuje na wizerunek owej marki. Forma przekazu powinna być dostosowana do tego, co zamierzasz zaprezentować. Zupełnie inne metody będą bowiem wymagane przy informacji dotyczącej zmiany rozkładu jazdy, a inne np. przy reklamowaniu drogiego auta.

Komunikacja wizualna z pracownikami i klientami w pewien sposób determinuje również profil odbiorców. Marki często nastawiają się na wybrany profil odbiorców – w ten sposób o wiele łatwiej do nich trafić i wywołać oczekiwany efekt. Dobrym sposobem jest też odwoływanie się do wizerunku cech produktu, jeśli materiał reklamuje jakichś artykuł.

DOOH jako najatrakcyjniejsza forma komunikacji

DOOH (z ang. Digital Out Of Home), czyli cyfrowe wyjście z domu, uznawane jest obecnie za jedną z najlepszych form komunikacji. Termin ten odnosi się bezpośrednio do zintegrowanej formy zarządzania elektronicznymi wyświetlaczami, które zresztą spotykamy coraz częściej nie tylko w centrach handlowych, ale także na przystankach i stacjach komunikacji miejskiej oraz wielu innych miejscach. Owe „cyfrowe wyjście z domu” to bardzo trafne określenie, gdyż w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej korzysta się z bardzo podobnych technologii, co w naszych domach. Oczywiście urządzenia te są przystosowane do sprawowania nowych i zwykle znacznie trudniejszych funkcji niż w gospodarstwie domowym. Przykładów jest cała masa, chodzi np. o wyświetlanie treści 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu czy też pracę na zewnątrz, gdzie sprzęt musi oprzeć się niekorzystnemu działaniu warunków atmosferycznych.

DOOH jako najatrakcyjniejsza forma komunikacji w biznesie to coraz częściej powtarzana opinia. Tworzenie skutecznego i przejrzystego komunikatu jest wielowymiarowym procesem, powinno on spełniać wiele funkcji, a do tego na każdym etapie budować pożądany wizerunek. Komunikacja wizualna zyskuje zupełnie nową twarz dzięki innowacyjnym technologiom, które śmiało wdraża m.in. marka Samsung. Zaufaj rozwiązaniom przyszłości i postaw na komunikację wizualną na najwyższym poziomie!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close