Branża IT wymaga szczególnej umiejętności opisywania skomplikowanych zagadnień w zrozumiały sposób. Chociaż z usług software house’u mogą chcieć skorzystać właściciele biznesów o przeróżnych specjalnościach, nie każdy z nich będzie znał się na języku programowania. Content marketing w IT to przede wszystkim content managerowie i profesjonalni copywriterzy. Zadbają oni o zaplanowanie i stworzenie tekstów, które poszerzą wiedzę użytkowników na temat IT.
Co jest ważne w działaniach content marketingowych w software house?
Wysoki poziom komunikacji
Content marketing, którego celem jest optymalizacja strony pod wyszukiwarki, bazuje na słowach kluczowych. Po dokładnej analizie fraz kluczowych copywriter dostaje informację, jakie frazy należy umieścić w tekście, aby wzmocnić pozycjonowanie strony internetowej firmy IT i przyciągnąć uwagę użytkowników wpisujących w wyszukiwarkę dane zapytanie. Dlatego tak ważne jest, aby słowa kluczowe znalazły się w tytułach podstron, opisach produktów i usług oraz tekstach specjalistycznych na blogu firmowym. Poprawiają one w sposób organiczny widoczność domeny w wyszukiwarce.
Media społecznościowe w IT
Komunikacja z klientem to również social media. Dzięki mediom społecznościowym użytkownicy mogą wyrażać opinię o firmie na forum publicznym. Chociaż komentarze mogą być pozytywne, zdarzają się też te mniej przychylne.
Najważniejszy w takiej sytuacji jest czas reakcji. Nie można pozwolić, aby niewinne nieporozumienie rozwinęło się do skali konfliktu. Należy odpowiadać na komentarze klientów i dać im poczucie, że ich problem jest ważny dla firmy. Kiedy popełnimy błąd, zaoferujmy jakąś formę zadośćuczynienia. Opinie i oceny widziane w Internecie mogą zaważyć na losach naszego biznesu. Mało kto chce współpracować z marką, której nie zależy na pozytywnej opinii i jest nieuprzejma dla swoich kontrahentów.
Rozwój biznesu
Marketing dla IT pozwala rozwinąć biznes w sieci. Software house, który chce poszerzać swoją grupę odbiorców, powinien rozważyć usługi copywriterów oraz specjalistów SEO. Pozycja witryny w wynikach wyszukiwania Google jest bardzo ważna w pozyskiwaniu nowych kontrahentów, co ma bezpośredni wpływ na wzrost przychodów.