Gamifikacja bazuje na wykorzystaniu modułów gier i technik ich konstruowania w ujęciu niezwiązanym z samą rozgrywką. Grywalizacja ma na celu zaangażowanie ludzi, pobudzanie do działania, motywowanie do edukacji oraz rozwiązywanie konfliktowych sytuacji. Warto wiedzieć, w jaki sposób gamifikację można wykorzystywać w obsłudze klienta.
Grywalizacja sprzedaży „Lotostory”
Firma Lotos wykazuje działania, które realnie wpływają na polepszenie sytuacji finansowej instytucji sportowych i kulturalnych. Celem przedsięwzięć jest wykreowanie marki, wzbudzającej pozytywne emocje u grupy docelowej. Przedsiębiorstwo podjęło współpracę z firmą, specjalizującą się w tworzeniu efektywnych narzędzi grywalizacji. Efektem działań było stworzenie funkcjonalnej aplikacji Lotostory, opierającej się na trzech dyscyplinach sportowych sponsorowanych przez producenta paliw. Oprogramowanie zintegrowano również z modułem lojalnościowym Navigator, dającym benefity użytkownikom, tankującym i realizującym zakupy na stajach Lotos. W efekcie w aplikacji zarejestrowało się 16000 osób. 93% z nich wykazywało dużą aktywność. Zrealizowano również ponad 35 tysięcy operacji sprzedażowych.
Projekt DSK Bank
Narzędzia grywalizacji wdrożone przez firmę pomogły pracownikom usprawnić komunikacje z klientami i zdefiniować najważniejsze potrzeby konsumentów. Specjalistów z działu infolinii nagradzano za osiągnięcie wysokiego współczynnika odebranych rozmów w ramach call center. Przyznawane premie nie zawsze wiązały się z wynagrodzeniem finansowym. Pracownicy za dobrze wykonane zadanie otrzymywali bowiem kawę, herbatę lub inny drobny upominek. Nierzadko przysługiwał im również dodatkowy dzień wolny pracy.
Grywalizacja stanowi efektywne rozwiązanie, mogące korzystnie wpłynąć na polepszenie wielu działań przedsiębiorstwa. Warto zaczerpnąć informacje na temat gamifikacji w obsłudze klienta, przeglądając artykuły umieszczone na blogu Gamfi.