Przepis na banner idealny Skuteczna reklama to taka, która przyciągnie uwagę klienta. Czasem jej treść jest śmieszna, innym razem irytująca, ważne, aby zapadała w pamięć. Co zrobić, aby zamówione przez nas reklamy bannerowe były na tyle atrakcyjne, że internauta zdecyduje się w nie kliknąć?
Przepis na banner idealny
Jak to się dzieje, że jedne kampanie marketingowe odnoszą sukces, a inne przechodzą bez echa? Przepisu na idealny banner nie ma, choć trzeba dążyć do doskonałości. Warto mieć na uwadze, że większość internautów na bannery reklamowe raczej narzeka. Są akceptowalne, gdy szukają konkretnego produktu, ale jeśli zasłaniają tekst artykułu, mogą denerwować. Choć trudno to sobie wyobrazić, pierwsze bannery internetowe pojawiły się już w 1994 roku. Od tamtej pory ich potencjał jest znacznie bardziej wykorzystywany. Niestety, klikalność w bannery spada, więc trzeba się mocno natrudzić, aby uzyskać zaplanowany efekt.
Efektywny banner w dobrym miejscu
Wydawać by się mogło, że tam, gdzie jest wielu internautów, reklamy będą miały największą klikalność. W świecie social media ta zasada niekoniecznie działa. Dość często ma tam miejsce tzw. banner blindess, czyli ślepota banerowa. Szacuje się, że na dziesięć tysięcy odsłon reklamy, kliknie w nią tylko jedna osoba. Dobry banner powinien wysyłać jasny, spójny komunikat. Reklama musi też dotyczyć jednej, konkretnej rzeczy. Trzeba ją zanalizować pod każdym kątem, zwłaszcza użyteczności dla klienta. Gdzie umieścić banner reklamowy? Najlepiej tam, gdzie znajduje się wybrana przez nas grupa docelowa. Wymarzony target to klucz internetowego planu marketingowego.
Stwórz właściwy projekt graficzny!
Dlaczego tak wiele osób ignoruje bannery reklamowe? Bo wyglądają jak reklama. Tymczasem dobry banner wcale nie musi wyglądem przypominać klasycznej reklamy. Te najlepsze wyglądają jak część zawartości w doskonale zaprojektowanej stronie internetowej. Wystarczy kilka prostych trików, aby przykuć uwagę. To przede wszystkim jasne tło, czytelny i przejrzysty nagłówek i guzik „dowiedz się więcej”. Mocny kolor tła irytuje, więc wiele osób przekornie omija coś, co z daleka domaga się ich atencji. Jakie bannery klikają się częściej? Takie, które informują o próbkach, bonusach lub darmowe wysyłce. Najlepiej, gdy bodźce promocyjne łączą się z pozytywnymi emocjami.
Duży jednak może więcej
Jakie bannery reklamowe wpadają nam w oko? Na pewno te większe. Okazuje się też, że animowane bannery są lepiej zapamiętywane. Z pewnością warto się wyróżnić z tłumu, czyli robić to, na co jeszcze nikt nie wpadł. Internauci lubią ciekawe pytania, zagadkowe hasła, zaproszenie do gry. Przykuwanie uwagi musi iść w parze z dobrą treścią. Najlepiej w pierwszej klatce nie odkrywać wszystkich kart, tylko kluczowe treści zostawić na później. Dobry banner to animacje od 3 do 5 klatek. Dłuższy na pewno znuży i zniechęci do obejrzenia. Można reklamę oprzeć na dwóch różnych hasłach, dzięki czemu dotrze do dwóch różnych grup docelowych.
Dobra reklama bannerowa opiera się na faktach. Koloryzowanie rzeczywistości na temat oferty nie ma większego sensu, ponieważ szybko wyjdzie na jaw. Może też się skończyć kryzysem wizerunkowym firmy.