Artykuł sponsorowany.
Czym jest Google Ads? Termin Google Ads znany jest wielu osobą, które miały styczność z marketingiem internetowym lub reklamą w Internecie. To nic innego, jak jeden ze sposobów na promowanie swoich produktów lub usług w sieci. Narzędzie to doceniane jest ze względu na skuteczność, koszty związane z jego stosowaniem, a także mierzalność efektów.
Celem kampanii Google Ads jest przyciągnięcie uwagi użytkownika, a następnie podjęcie przez niego konkretnej akcji na stronie www. Google Ads stosować można zarówno z poziomu wyszukiwarki Google, jak i innych witryn internetowych.
Co możesz zyskać dzięki kampanii Google Ads?
Kampanie Google Ads nie bez powodu cieszą się coraz większym zainteresowaniem.
Mateusz Parucki z agencji marketingowej Ciekawa Strona podkreśla, że to narzędzie, które w najszybszy sposób pozwala wypromować dany produkt, usługę, czy firmę.
Google Ads bardzo chętnie wybierają firmy wchodzące na rynek, ale również takie, które pragną wypromować nowy produkt albo po prostu – nie są zadowolone z obecnej sprzedaży.
Chwytliwa reklama w Internecie to dziś najlepszy sposób na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży, rozpoznawalność marki i sposób, aby potencjalni klienci w ogóle dowiedzieli się o naszym istnieniu.
Kampanie Google Ads potrafią dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, jest to narzędzie bardzo uniwersalne, pozwalające dostosować reklamę pod konkretne potrzeby.
Bieżące monitorowanie wyników pozwala lepiej ustalić grupę docelową, reagować na działania konkurencji, zmiany w ofercie, czy ponoszone wydatki.
Koszty kampanii Google Ads
Budżet to ważna sprawa w każdej firmie. Nikt nie chce przecież przepłacać za działania, które nie przynoszą realnych korzyści. Wiele przedsiębiorstw boi się, że reklama internetowa będzie dla nich zbyt kosztowna, a jej wyniki niepewne.
Kampanie reklamowe w Google pozwalają kontrolować budżet i dostosowywać go do aktualnych potrzeb. To bardzo istotne w przypadku początkujących firm lub takich, które borykają się z problemami finansowymi. Narzędzie pozwala samodzielnie zdecydować, jaki koszt jesteśmy w stanie przeznaczyć na kampanię reklamową.
Prowadzenie kampanii Google Ads – samodzielnie czy przez agencję?
Z pozoru przeprowadzenie kampanii Google Ads może wydawać się proste. Wiele firm szukając oszczędności, wdraża je więc na własną rękę, z różnym skutkiem. Prawda jest jednak taka, że aby wykorzystać potencjał tego narzędzia, potrzebna jest specjalistyczna wiedza i doświadczenie. Pomoc doświadczonej agencji marketingowej może więc być najlepszą inwestycją poniesioną na reklamę, która szybko się zwróci. Co więcej, to źle poprowadzona kampania Google Ads, bez odpowiedniej optymalizacji i znajomości tematu, może kosztować firmę dużo więcej.
Stworzenie kampanii od zera jest łatwiejsze i mniej kosztowne niż naprawianie ewentualnych błędów, mówi dalej Mateusz Parucki z agencji marketingowej Ciekawa Strona. Sam w swojej wieloletniej praktyce doświadczył wielu takich sytuacji. Oczywiście, takie błędy można naprawić, ale dostarczają one wielu niepotrzebnych stresów i wydatków.
Podsumowanie
Kampanie Google Ads to doskonałe narzędzie marketingowe, które sprawdzi się w różnych firmach oraz branżach, bez względu na wielkość przedsiębiorstwa, budżet, czy cele sprzedażowe. Doceniane jest przede wszystkim za szybkość i skuteczność, mały próg finansowy niezbędny do wejścia, możliwość dostosowania budżetu do aktualnych możliwości i łatwość reagowania na zmiany.