Reklama wideo.

Reklama wideo – jakie daje możliwości?

Reklama wideo oferuje ogromny potencjał, który można wykorzystać do rozwijania swojego biznesu. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu, reklama dotrze do osób zainteresowanych produktami i usługami, które oferuje firma. Jakie możliwości daje reklama wideo i kiedy warto w nią zainwestować?

Czym jest reklama wideo?

Reklama wideo to dobry sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów – szczególnie teraz, gdy trudno komunikatami reklamowymi zainteresować odbiorców. Dobry storytelling i ciekawy przekaz wizualny mogą to zadanie wykonać wzorowo i przynieść lukratywne korzyści reklamodawcy.

Ogromny potencjał contentu video sprawia, że YouTube, TikTok czy Instagram, oparte w dużej mierze na przekazie video, gromadzą mnóstwo odbiorców, którzy poszukują tam treści edukacyjnych, rozwojowych, rozrywkowych czy informacyjnych. Platformy gromadzą nie tylko grupę zbliżoną do tej, która zasiada przez telewizorem, ale też dociera do młodszych użytkowników i do niszowych grup. Treści wideo są często łatwiej przyswajalne przez użytkownika niż tekst pisany – szczególnie, gdy są dobrze stargetowana i dostosowane formą przekazu do grupy docelowej.

Jakie możliwości daje reklama wideo?

YouTube to najpopularniejszy serwis wideo na świeci, który posiada ponad 2 miliardy użytkowników, a każdego dnia pojawia się tam blisko 100 tysięcy nowych filmów. To nagrania twórców z milionowymi subskrypcjami, jak i mniejszych użytkowników czy kont firmowych.

Świetne zasięgi i możliwości dotarcia do szerokiego grona użytkowników sprawiają, że platforma YouTube stała się bardzo ważnym narzędziem biznesowym. Marketing tam opiera się na różnych działaniach – od współprac z twórcami, przez reklamy natywne i płatne kampanie. Jedną z najchętniej wybieranych opcji reklamowych są produkcje wideo. Ciekawy content w tej formie świetnie wpisuje się w upodobania odbiorców. Co ważne, reklama w YouTube jest dość tanim środkiem promocji i do tego cechuje się wieloma opcjami targetowania. Dostępne są następujące opcje:

  • TrueView In-Stream, czyli filmiki wyświetlane w trakcie wideo. Mogą być pomijalne (po 5 sekundach i wówczas bezpłatne dla reklamodawców) albo wyświetlane w pełni (trwające do 15 sekund i płatne);
  • TrueView Discovery, czyli wideo wyświetlające się na stronie głównej, w wynikach wyszukiwania lub w formie nakładki na filmach. Aby użytkownik mógł zobaczyć pełną treść, musi kliknąć w zajawkę filmu (wtedy naliczana jest płatność za reklamę);
  • Bumper Ads – trwają do 6 sekund i nie mają opcji pominięcia. Pojawiają się w filmach wewnątrz serwisu, w witrynach partnerów oraz aplikacjach. Zwykle są rozliczane w modelu CPV, czyli po obejrzeniu przynajmniej 30 sekund filmu bądź też w wejściu w interakcję odbiorcy z marką.

Oczywiście warto mieć na uwadze, że produkcje wideo w reklamie znajdują zastosowanie nie tylko na YouTube! Mogą być wyświetlane też w social mediach (Facebook, Instagram, TikTok, Twitter), publikowane na własnych stronach internetowych albo na stronach partnerów. Oczywiście reklamy wideo znajdują też zastosowanie w spotach telewizyjnych. Od reklamodawcy zależy, jak wykorzysta potencjał stworzonej przez siebie produkcji!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close