W marketingu pojęcie „lead” odnosi się do osoby lub firmy, która jest potencjalnie zainteresowana daną ofertą. Posiadając dane takich odbiorców można łatwo zwiększyć sprzedaż i/lub nawiązać trwałe relacje. Jak jednak to zrobić? Przedstawiamy skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w branży modowej!
Pozyskiwanie leadów w branży modowej
Sukces w e-commerce można osiągnąć tylko wtedy, gdy jest się w stanie wyróżnić spośród konkurencji. W branży modowej rywalizacja jest szczególnie zacięta, ponieważ ubrania, akcesoria i dodatki odzieżowe zgodnie ze statystykami są produktami najczęściej kupowanymi w sieci – stanowią aż 69% zamówień!
Poziom sprzedaży można zwiększyć poprzez pozyskiwanie leadów, czyli znajdowanie odbiorców potencjalnie najbardziej zainteresowanych oferowanymi artykułami. W tym pomocne są odpowiednie działania marketingowe, a także specjalne narzędzia IT automatyzujące wiele procesów.
Sposoby pozyskiwania leadów w branży modowej
Istnieje wiele skutecznych sposobów pozyskiwania leadów w branży modowej. Najczęściej wykorzystywane z nich, to:
- SEO – klienci z łatwością znajdą dobrze wypozycjonowaną stronę sklepu wpisując odpowiednie słowa kluczowe, np. modne letnie sukienki;
- Kampania GoogleAds – reklamy Google wyświetlające się ponad wynikami od razu przyciągają uwagę. Do tego pomagają gromadzić cenne dane o osobach, które kliknęły w link;
- Kampanie e-mailingowe – personalizowane wiadomości lepiej trafiają do odbiorców, których adres zdobyło się z własnej lub zewnętrznej bazy;
- Social media – popularne platformy (m.in. Facebook, Instagram, Twitter) ułatwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców oraz umożliwiają bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami;
- Content Marketing – artykuły blogowe, tutoriale wideo i inne materiały poradnikowe cieszą się ogromnym powodzeniem w sieci, a klienci, szukający, np. inspiracji modowych, mogą łatwo trafić na odnośnik do sklepu
.