Czym są etykiety peel-off?

Artykuł partnera.

Poprzez wybór odpowiedniego rodzaju oznaczeń, można w jeszcze lepszy sposób przekazać swoim konsumentom niezbędne informacje dotyczące produktu. To jednak nie wszystko – ich jakość świadczy też dobrze o producencie wyrobu, o jego marce i o tym, w jaki sposób podchodzi on do kwestii znakowania wyrobów. Jednymi z ciekawszych są etykiety peel-off. Czym one są i na jakich produktach się sprawdzają? Sprawdź to rozwiązanie w produkcji i informuj oszczędzając miejsce na opakowaniu!

Co to są etykiety peel-off?

Często nazywa się je także „peel and read”, czyli „zedrzyj i czytaj”, ponieważ ich cechą szczególną jest to, że składają się one z co najmniej dwóch warstw. Spodnia, dwustronnie klejona, przytwierdzana jest bezpośrednio do opakowania. Zewnętrzna natomiast zakrywa tę wewnętrzną i posiada instrukcję mówiącą o tym, aby zerwać ją w celu uzyskania dalszych informacji. Co ciekawe, producent etykiet tego rodzaju może też zaoferować je w wersji booklet – czyli miniulotki, składanej wielokrotnie, pomagającej zmieścić dużo informacji na niewielkiej płaszczyźnie.

Jak drukuje się etykiety peel-off?

Tego rodzaju oznaczenia wykonuje się metodą druku cyfrowego, który umożliwia bardzo dokładne pokrycie, zapewniające odpowiednią czytelność. Etykiety wielowarstwowe składają się z:

  • podkładu papierowego, pozwalającego na bezpieczne transportowanie i wykrawanie oznaczeń, zanim zostaną umieszczone na właściwym opakowaniu,

  • papieru lub folii z informacją wewnętrzną, klejonych dwustronnie

  • warstwy kleju

  • papieru albo folii zewnętrznej klejonej jednostronnie.

Dzięki dużym możliwościom technologicznym, producent etykiet peel-off może zapewnić swoim klientom bardzo duży nakład w niskiej cenie, i z szybkim terminem realizacji. Dobry projekt ułatwia umieszczenie na niewielkiej powierzchni dużej liczby czytelnej treści.

Na jakich produktach można wykorzystać te oznaczenia?

Tego rodzaju naklejki wykorzystuje się głównie po to, aby na niewielkiej powierzchni opakowania zmieścić dużo ważnych informacji. Dzięki wielowarstwowości na etykiecie może znaleźć się wszystko, czego wymagają stosowne przepisy, bez konieczności dołączania do produktu ulotki lub dużego opakowania kartonowego. To rozwiązanie chętnie wykorzystują producenci leków, ale również kosmetyków, czy niektórych środków spożywczych. Zazwyczaj na wierzchu umieszcza się kluczowe informacje takie jak dane wytwórcy czy skład wyrobu, natomiast pod spodem instrukcje przygotowania lub sposób użycia.

Kiedy jeszcze sprawdzają się etykiety peel-off?

Bardzo ciekawym zastosowaniem dla naklejek wielowarstwowych są różnego rodzaju konkursy. Na opakowaniu umieszcza się specjalny kod lub tekst o wygranej, widoczne dopiero po zerwaniu naklejki. Jako producent etykiet AZ-Color dba o to, aby informować swoich klientów o walorach tego rodzaju rozwiązania, dzięki któremu wyrób prezentuje się bardzo estetycznie, a jednocześnie spełnia wszystkie wymogi informacyjne dla danej grupy produktów. Zobacz, jak ciekawie prezentują się takie naklejki i przekonaj się, że będą odpowiednie właśnie w przypadku Twojej marki!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close