Starannie opracowana i zrealizowana kampania promocyjna może przynieść mnóstwo korzyści marce. Jakie działania są najbardziej skuteczne i jak wprowadzić je w życie w Twojej firmie? Wyjaśniamy w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!
Najskuteczniejsza kampania reklamowa – czy istnieje?
Planujesz działania promocyjne swojej marki, produktu bądź usługi i zastanawiasz się, które z nich wybrać, aby osiągnąć pełen sukces? Jeśli oczekujesz jednoznacznej odpowiedzi, to niestety zawiedziesz się, ponieważ nie ma jednego, najskuteczniejszego rodzaju reklamy. Na to, czy kampania reklamowa odniesie sukces, wpływa wiele czynników, m.in. trafny dobór grupy docelowej, przekaz dostosowany do odbiorcy, odpowiednio dobrane działania marketingowe czy budżet przeznaczony na promocję.
Nie ma zatem jednego, najefektywniejszego rodzaju kampanii reklamowej, ale istnieje wiele działań promocyjnych o bardzo dobrej skuteczności. Starannie opracowana strategia dopasowana do celów przedsiębiorstwa, wybór odpowiedniej grupy docelowej i dostosowanie do niej atrakcyjnego komunikatu pozwoli osiągnąć sukces.
Jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową?
Niezależnie od tego, czy chcesz promować markę, wprowadzasz do asortymentu nowy produkt lub ulepszasz ten będący już na rynku, potrzebujesz porządnie przygotowanej kampanii reklamowej, doprecyzowanej w każdym szczególe. Opracowanie strategii zacznij od określenia celów promocji. Najlepiej, aby były one sprecyzowane i mierzalne, aby można było bez trudu określić np. wzrost sprzedaży danego produktu w sklepie w efekcie promocji w mediach społecznościowych.
Gdy już dokładnie wiesz, co chcesz osiągnąć, wskaż kanały, w których będziesz się promować. Do wyboru masz kampanie w telewizji, radiu, prasie, Internecie, na zewnętrznych nośnikach (np. billboardach) czy w sklepach stacjonarnych. Nie musisz decydować się na jedno medium, gdyż profesjonalna akcja sprzedażowa zwykle pozwala dotrzeć różnymi kanałami do potencjalnego klienta.
W kolejnym kroku określ grupę docelową. To szczególnie ważny etap w przypadku działań w Internecie. Bez dobrego targetowania nie obejdzie się żadna profesjonalna outdoorowa, internetowa czy telewizyjna kampania reklamowa. Dostosuj prowadzone działania do odbiorców, na których zależy Ci najbardziej i którzy z największym prawdopodobieństwem zakupią Twój produkt albo skorzystają z usługi. Na przykład, jeśli chcesz wypromować karmę dla psów, kieruj reklamy do miłośników i właścicieli zwierząt na portalach o tej tematyce, prezentuj je w czasopismach poświęconych zwierzętom albo wyświetlaj je w telewizji przed, po i w trakcie programów o tej tematyce. To pomoże Ci również dopasować kanały dystrybucji i szczegóły kreacji w taki sposób, aby reklama cechowała się najlepszą skutecznością.
Starannie zaplanuj zasoby. Określ, co jest potrzebne, aby zrealizować kampanię. Wskaż, które z akcji możesz zrealizować samodzielnie (w ramach np. działu graficznego bądź marketingowego w organizacji), a które zlecisz zewnętrznej firmie wyspecjalizowanej w danym zakresie.
Opracuj harmonogram akcji reklamowej, dokładnie rozpisując daty rozpoczęcia, zakończenia i czasu trwania konkretnych działań. Zrewiduj założenia budżetowe. Określ, czy planowane działania mieszczą się w założonym budżecie. Weź też pod uwagę uregulowania prawne. Niektóre branże, np. farmaceutyczna, mają bardzo surowe zasady dotyczące prowadzenia akcji reklamowych. Upewnij się zatem, czy tworzona reklama nowego leku albo suplementu jest zgodna z prawem pod względem treściowym i graficznym.
Kieruj się przedstawionymi wskazówkami, a zwiększysz szanse swojej firmy na sukces pod względem sprzedażowym i marketingowym.
Materiał zewnętrzny.