Artykuł partnera.
Otwarcie polskich sprzedawców na rynek europejski nabrało dużej dynamiki wraz z wejściem Amazon do naszego kraju. Liczby robią wrażenie — branża e-commerce w Europie notuje systematyczne wzrosty, by w 2022 roku osiągnąć wartość niemal 730 mld euro. Jak zdobyć swój udział w tym wielkim rynkowym torcie? Jak prowadzić handel międzynarodowy i skutecznie stawiać czoła wyzwaniom podatkowym? Dowiedz się, od czego zacząć sprzedaż internetową za granicę i na czym polega profesjonalna księgowość.
Lokalne regulacje prawne i księgowość dla sklepu internetowego
Fundamentem ekspansji na zagraniczne rynki staje się wiedza o lokalnym środowisku prawnym i podatkowym. Nie rzucaj się na głęboką wodę bez uprzedniego zbadania gruntu legislacyjnego. Możesz skrócić ten etap dzięki korzystaniu z pomocy specjalistów, np. poprzez outsourcing usług księgowych. Pewnym ułatwieniem staje się spójność przepisów unijnych. Niestety, spójność tych regulacji objawia się również w tym, że rośnie poziom ich skomplikowania.
W pierwszej kolejności pozyskaj informacje z następujących obszarów:
- prawa konsumentów przy sprzedaży internetowej,
- lokalne interpretacje przepisów RODO,
- ewidencja transakcji internetowych,
- obowiązek rejestracji do VAT,
- polityka dokonywania zwrotów.
Ostatnie lata przyniosły istotne zmiany w obszarach legislacyjnych, które do tej pory uchodziły za zbyt rozmyte. Mamy tu na myśli ujednolicenie zapisów o wspólnotowym podatku od towarów i usług. Gros internetowej sprzedaży zagranicznej w Polsce koncentruje się na naszym zachodnim sąsiedzie. Rejestracja VAT w Niemczech wynika z m.in. z lokalnych progów dochodowych. Jeśli przejdziesz procedurę rejestracyjną w RFN, uzyskasz możliwość składanie jednolitych deklaracji we wszystkich państwach członkowskich.
Budowa internetowego imperium powinna opierać się na maksymalizacji wartości dodanej dla klientów. Doskonały produkt lub usługa to absolutna podstawa. Pamiętaj jednak, że to nie wystarczy. Twoim obowiązkiem jest wpisanie się w potrzeby konsumentów i stworzenie dla nich wygodnego procesu zrealizowania transakcji. Uwzględnij w swojej strategii metody płatności popularne w danym kraju. Prześledź, jakie formy wysyłki sprawdzają się najlepiej. Stwórz dokładny opis każdego produktu i jak najszybciej odpowiadaj na zapytania klientów w ich ojczystym języku.
Rejestracja VAT w Niemczech — wyzwanie dla wielu polskich sprzedawców
Kiedy rejestracja VAT w Niemczech staje się obowiązkowa dla polskiego sprzedawcy? To pytanie zadaje sobie wiele firm, które poszukują możliwości rozwoju na terytorium RFN. Oto lista przesłanek generujących obowiązek rejestracyjny:
- magazynowanie towaru na terytorium Niemiec (np. za pośrednictwem magazynów Amazon w modelu sprzedażowym FBA — więcej informacji uzyskasz tutaj: https://inito.pl/ksiegowosc-amazon/);
- przekroczenie progu przychodów — 100 000 euro;
- zakup towaru w Niemczech celem jego późniejszej odsprzedaży w tym kraju;
- świadczenie usług budowlanych z wykorzystaniem niemieckich podwykonawców;
- transport osób przez terytorium RFN.
Prowadząc działalność w Niemczech, musimy się liczyć z koniecznością wysyłania dokumentów i prowadzenia urzędowej korespondencji w języku niemieckim. Koszty tłumaczeniowe mogą wówczas pochłaniać sporą część przychodów. Księgowość dla sklepu internetowego w modelu outsourcingu rozwiązuje wiele tego typu problemów. Pomoc przy rejestracji VAT w Niemczech i wypełnianiu deklaracji dla niemieckiego Finanzamt okazuje się bezcenna dla nowych firm, które chcą uniknąć kosztownych błędów i postępowania wyjaśniającego.
Kompleksowa księgowość dla sklepu internetowego — uzyskaj fachowe wsparcie
Jeśli chcesz, aby Twoja księgowość dla sklepu internetowego osiągnęła nowy poziom efektywności, wejdź na stronę https://inito.pl/rejestracja-do-vat-w-ue/ i zapoznaj się z kompleksową ofertą biura rachunkowego Inito. Otrzymasz tu wsparcie w zakresie podatków, rozliczeń VAT i przepisów właściwych dla Twojej branży.