Mężczyzna minimalizuje koszty telekomunikacji z telefonią VoIP

Jak zminimalizować koszty telekomunikacji z telefonią VoIP?

W 2022 roku, telekomunikacja jest jednym z obszarów działalności firmy, w którym z powodzeniem można szukać oszczędności. Wymaga to tylko analizy wykorzystania telefonów w firmie, której wynik pozwoli nam wydawać pieniądze tylko na naprawdę niezbędne usługi.

Takie oszczędności są możliwe z telefonią VoIP i wirtualną centralą telefoniczną, które pozwolą na budowę systemu dostosowanego do potrzeb poszczególnych pracowników.

Możemy wyróżnić następujące obszary, w których wirtualna centrala i technologia VoIP pozwalają uzyskać oszczędności:

  1. Koszty połączeń i koszty stałe stanowiska: 80% połączeń w firmach to rozmowy przychodzące. Natomiast olbrzymią większość połączeń wychodzących generują określone działy – najczęściej jest to sprzedaż i obsługa klientów (chociaż i one coraz częściej zorientowane są na uzyskiwanie połączeń niż ich wykonywanie). Wniosek jest prosty: nie każdy pracownik potrzebuje płaskiej taryfy z nielimitowanymi rozmowami, gdyż większość osób ich po prostu nigdy nie wykorzysta. Z punktu widzenia firmy budującej system telekomunikacyjny, priorytetem jest po prostu umożliwienie każdemu pracownikowi przede wszystkim odbierania połączeń. Dodatkowe funkcje, pakiety minut można zakupić dla konkretnego zespołu.
  2. Koszty sprzętu: z telefonii VoIP można korzystać na komputerze, smartfonie lub tablecie z pomocą odpowiedniego oprogramowania (softphone: program do dzwonienia), często darmowego. Na rynku istnieje też duży wybór telefonów VoIP, przewodowych i bezprzewodowych. Nawet jeżeli firma zainwestuje w taki sprzęt, to tak czy owak bilans wydatków będzie konkurencyjny względem wyposażenia wszystkich pracowników w smartfony. Większość oprogramowania jest darmowa (opłaty mogą być pobierane jedynie za funkcje wykorzystywane przez pracowników call center / contact center). Nowoczesne kodeki powodują, że jakość rozmów jest doskonała nawet z darmowego programu zainstalowanego na PC i łączności przez WiFi (w przypadku komunikacji bezprzewodowej, generalnie stabilniejszą jakość rozmów mogą dać urządzenia funkcjonujące w standardzie DECT).

Reasumując, jeżeli firma chce ograniczyć wydatki na telekomunikację, to bez problemu może to zrobić. Nie można też ignorować oszczędności płynących z tego, że centralka telefoniczna daje firmie całkowitą kontrolę nad systemem telekomunikacyjnym, co pozwala na różnego rodzaju optymalizacje kosztowe, możliwe dzięki zaawansowanym raportom.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close