Układanie strategii.

Czym jest strategia marketingowa?

Artykuł sponsorowany.

Strategie marketingowe stanowią ważne ogniwo w kierunku rozwoju firmy. Odnoszą się do krótkoterminowych i dalekosiężnych celów oraz sposobów ich osiągania, a ponadto powinny być spójne z założeniami biznesowymi przedsiębiorstwa. Jak stworzyć strategię marketingową? O czym pamiętać i dlaczego jest taka ważna? Sprawdźmy!

Strategia marketingowa – definicja

Zgodnie z definicją P. Hingstona, strategia marketingowa oznacza zespół jasno określonych działań i zasad postępowania, jakie przedsiębiorstwo musi spełnić, aby efektywnie prowadzić swoją działalność i osiągnąć maksymalizację zysku. Znaczenie pojęcia uzupełnia J. Atkorn, który mówi, że formułowanie strategii opiera się na procesie decyzyjnym i wytyczaniu najistotniejszych problemów oraz określeniu sposobów ich rozwiązywania. W zakresie przedmiotowym strategii marketingowych, znajdują się takie elementy, jak:

  • badanie szans i zagrożeń,
  • ocena sytuacji rynkowej,
  • weryfikacja rynku docelowego,
  • dokonywanie wyboru instrumentów marketingu.

Czy strategie marketingowe są ważne?

Strategie zawierają ogólne wytyczne dla działań marketingowych, a ich opracowanie odgrywa bardzo istotną rolę w przypadku każdego biznesu, niezależnie od branży. Pozwala bowiem na sprawniejsze funkcjonowanie, docieranie do odbiorców i przede wszystkim zmierzanie ku obranemu kierunkowi rozwoju. Konsekwentnie realizowane działania marketingowe pozwalają na osiąganie lepszych rezultatów biznesowych, ale to właśnie strategia wyznacza drogę do realizacji reklamowych i sprzedażowych założeń – m.in. poprzez odpowiednio zaplanowaną kampanię.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź bazę wiedzy na: https://adnext.pl/baza-wiedzy/strategie-marketingowe/

Jak stworzyć strategię marketingową?

Dobra strategia marketingowa powinna bazować na najważniejszych wartościach firmy i skupiać się na tym, co oferuje. Ważne jest też, by zapewniała elastyczność i pozwalała na manewrowanie adekwatnie do bieżącej sytuacji i zmian, jakie następują w przedsiębiorstwie. Strategia marketingowa powinna wyeksponować najmocniejsze strony działalności, a zarazem pomóc w wykryciu i udoskonalaniu słabszych aspektów.

 

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu strategii marketingowej? Sprawdź ofertę firmy AdNext: https://adnext.pl/.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close