Usługi outsourcingowe niosą za sobą mnóstwo korzyści. Dlaczego warto zdecydować się na skorzystanie z outsourcingu IT?
Technologia informatyczna pomaga wielu firmom w efektywnym funkcjonowaniu każdego dnia. Właśnie dlatego w ich przypadku kluczowe znaczenie ma sprawne działanie obszaru IT. Bez niego nie byłoby możliwe korzystanie z systemów informatycznych, przyjmowanie zamówień czy realizowanie obowiązków firmowych. Jednym ze sposobów, by zadbać ten obszar, jest outsourcing IT.
Outsourcing IT – na czym polega?
Usługa określana jako outsourcing IT polega na świadczeniu obsługi informatycznej przez specjalistów z zewnętrznej firmy. Oznacza to, że klient decydujący się na usługi outsourcingowe, może otrzymać wsparcie ekspertów w swojej dziedzinie, lecz nie musi ich zatrudniać.
Outsourcing w informatyce polega na prowadzeniu szeregu działań, dzięki którym firma może efektywnie prowadzić swoje działania w zakresie IT.
Wsparcie polega wtedy zarówno na świadczeniu usług związanych z przygotowaniem obszaru IT w firmie, jak i z jego utrzymaniem. Również eksperci są do dyspozycji w przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów, na przykład związanych z atakami hakerskimi albo usterkami oprogramowania i sprzętu.
Usługi świadczone są wtedy zdalnie, na przykład przez internet lub telefon, ale również z dojazdem ekspertów na miejsce, gdy pojawia się taka potrzeba.
Wiele firm oferuje również outsourcing IT 24/7, który dostępny jest przez całą dobę i wszystkie dni w tygodniu. Dzięki temu umożliwia on korzystanie z pomocy w najmniej oczekiwanych momentach, także wtedy, gdy inne firmy już nie działają.
Outsourcing informatyczny – zakres usług
W ramach obsługi jak outsourcing IT klienci mogą korzystać z różnych rozwiązań pozwalających na sprawne działanie całego obszaru IT firmy, czyli sieci, sprzętu oraz oprogramowania.
Wśród usług, które obejmuje outsourcing IT, znajdują się między innymi:
- tworzenie sieci informatycznych w firmie,
- usługi administracji sieciami informatycznymi,
- zarządzanie posiadanymi zasobami IT,
- wdrażanie systemów informatycznych,
- naprawianie usterek oprogramowania,
- serwis sprzętu informatycznego,
- tworzenie polityk bezpieczeństwa w firmie,
- przeprowadzanie back-upów danych – ich kopii zapasowych,
- doradztwo związane z obszarem IT.
Zakres usług jest zatem bardzo szeroki i powyższa lista nie wyczerpuje jeszcze wszystkich rodzajów czynności, jakie może obejmować outsourcing IT. Wiele firm oferuje usługi znajdujące się w pakietach, które można dobrać do własnych potrzeb, ale również można zdecydować się na zamówienie dodatkowych usług odpowiadających indywidualnym potrzebom firmy.
Jakie korzyści daje outsourcing IT?
Skorzystanie z usługi jak outsourcing IT może pomóc firmie w efektywnym działaniu każdego dnia, a także zabezpieczyć ją przed sytuacjami, w których może dojść na skutek awarii, ataków lub innych problemów związanych z funkcjonowaniem jej obszaru IT.
Wśród najważniejszych korzyści, z którymi związany jest outsourcing IT, znajdują się między innymi:
- zredukowanie ryzyka związanego z nieprawidłowym działaniem obszaru IT w firmie,
- zwiększenie poziomu bezpieczeństwa funkcjonowania firmy pod kątem IT,
- szybka i sprawna pomoc świadczona przez ekspertów,
- zmniejszenie kosztów związanych z prowadzeniem czynności IT,
- wsparcie dla efektywnego funkcjonowania firmy i jej rozwoju.
Te zalety powodują, że nawet niewielka firma, która zdecyduje się na outsourcing IT, może prowadzić swoją działalność efektywniej niż dotychczas, a w razie potrzeby wystarczy tylko kontakt z firmą outsourcingową, aby natychmiast uzyskać potrzebne wsparcie.
Ile kosztuje outsourcing IT?
Usługi jak outsourcing IT wyceniane są na podstawie zakresu obsługi oraz czasu poświęconego na obsługę.
Wiele firm oferuje wsparcie w formie gotowych pakietów, które można kupić w ustalonej z góry cenie. Pakiety opłacane są wtedy w ramach miesięcznego czy rocznego abonamentu, który daje dostęp do usług outsourcingowych.
Najczęściej ceny miesięcznej obsługi IT w małej albo średniej firmie są wydatkiem rozpoczynającym się od około 1500-2000 złotych.